Varför är föräldrar strängare mot tjejer?

Jag har kommit fram till att det är svårare och vara tonårs tjej än en tonårs kille.
Många av mina kompisar som har blivit busted för dricka elr något liknande (killar då) har knappt fått något straff. Dom får lixom gå ut dagen efter. Medans vi tjejer få ta massa stryk och sitta hemma i 2 veckor elr en månad.

Och så som att sova över hos killar, min mamma och pappa säger alltid nej. och om det går så är det i sånnafall hos jonte om mina tjejpolare sover där också, men då måste hon ha snackat med allas föräldrar -.-
Och nu så ligger jag och helena och kollar på film och så kommer mamma upp, var är andreas? (min lillebror) Då har han tydligen gått ut utan att mamma ringer. Sen ringer han upp vid 12 och säger jag sover hos bella och mamma säger bara ok! Jag visste ju inte det, så nu vid halv 1 så skulle helena gå, så jag följde henne till dörren och så satt mamma i soffan så jag frågade,
emelie- Vart är adde?
Mamma- han ska sova hos bella
emelie- okej ? och du menar allvar
mamma- men han ska inte sova där själv
emelie- okej så du har snackat med deras föräldrar elr?
mamma- nä
emelie- okej , det här ska jag inte glömma

och så går jag upp på mitt rum , väääldigt sur!
Ibland är det tufft att vara tjej! ;P

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller nog med!



men för tjejer är det ju också annorlunda om man ska sova hos kille, han kan ju våldta en eller nåt liknande..

men kompisar skulle väl inte göra så, inte äkta iallafall. men föräldrar vill såklart känna killen och föräldrar o massa sånt :S

2009-03-14 @ 20:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0